طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت
18اکتبر

 داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای همیشه یکی از دغدغه های افراد متخصص و خاص در شرکت ها بوده است.

طراحی کارت ویزیت باعث بالا رفتن پرستیژ کاری شما می شود. هرچقدر طراحی این کارت‌ ویزیت‌ها حرفه‌ای تر انجام شود می تواند مخاطبان بیشتری را با خود همراه کرده و نگاه بسیاری را جلب خود کند.

طراحی کارت ویزیت بوسیله نرم افزارهای گرافیک انجام می شود. و یکی از مهمترین عوامل در ایجاد ارتباط با دیگر همکارانتان است. هرچقدر طراحی کارت ویزیت حرفه ای تر باشد می تواند تاثیر بسزایی روی مخاطب خود بگذارد .

نکات مهمی که در طراحی کارت ویزیت باید به آن توجه کرد:

طراحی ساده کارت ویزیت را حفظ کنید

از یک فونت استاندارد برای کارت ویزیت خود استفاده کنید و از استفاده چند فونت در کارت ویزیت به شدت اجتناب کنید. استفاده از یک فونت معقول و قابل خواندن در کارت ویزیت بسیار تاثیر گذار است، بسیاری از افراد به دلیل ریز بودن فونت استفاده شده در کارت ویزیت نمی‌توانند از آن بهره ببرند و آن را دور می‌اندازند.

تعیین محل برش

ممکن است بارها کارت ویزیت ‌هایی را دیده باشید که نوشته‌ها دقیقا نزدیک محل برش هستند. این نشان دهنده بی‌سلیقه بودن طراح نیست. بلکه طراح یک نکته ساده را ندانسته است. اگر طراح هستید، یادتان باشد که شما کارت ویزیت را برای چاپ شدن طراحی می‌کنید، نه برای نمایش در کامپیوتر!

پس بهتر است، زبان چاپخانه را بشناسیم. برای اینکه مطمئن شوید، طرح شما همانطوری چاپ می‌شود که انتظار دارید، 3 میلی‌متر از محیط طرح را مثل رنگ زمینه خالی بگذارید. با رولرهای (Rulers) فتوشاپ این کار را می‌توانید عملیاتی کنید. در این صورت خیال شما راحت است که میزان خطای دستگاه چاپ به طرح شما آسیبی نمی‌زند.

استفاده از QR کد در کارت ویزیت

شما همچنین می‌توانید از QR کد در کارت ویزیت خود استفاده کنید تا افراد با استفاده از گوشی های هوشمند خود آن را اسکن کنند و به سایت مرتبط با کسب و کار شما هدایت شوند تا اطلاعات بیشتری از شما و کسب و کار شما بدست بیاورند.

اطلاعات شغلی شما باید برای فرد گیرنده روشن شود

امروزه افراد جویای کار فرصت دارند تا با بیش از یک اطلاع تماس اولیه که به طور سنتی از ابتدا با کارت های ویزیت همراه بوده است، ارتباط برقرار کنند. کارت ویزیت ارائه شده توسط کارفرمای شما شامل نام، عنوان شغلی، نام و نام خانوادگی کارفرما، شماره تلفن و آدرس ایمیل ایشان خواهد بود.

برای کارت ویزیت شخصی خود، شما می‌توانید عنوان شغلی و کارفرمای خود را ذکر نکنید. در عوض، از عناوین شغلی، شامل شرح گسترده ای از کار شما، مانند نویسنده، حسابدار، حرفه ای در بازاریابی، طراح و غیره نام ببرید. اگر از یک کارت دو طرفه استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود اطلاعات اضافی را در پشت کارت ویزیت در اختیار کارفرما قرار دهید و از شلوغ کردن قسمت رویی کارت ویزیت جلوگیری کنید.

حتما لینک های شبکه های اجتماعی خود را وارد کنید

قرار دادن یک لینک به وب سایت شخصی کسب و کار شمامی‌تواند اطلاعات حرفه ای را انتقال دهد. برای بسیاری از زمینه های حرفه ای، یک لینک به سایت نمونه کارها می‌تواند راه موثر برای نمایش طرح ها، نوشته ها و یا پروژه های دیگر باشد که به کارفرمایان آینده نگر نشان می‌دهد که شما مناسب برای کار و هدف آنها هستید. مطمئن شوید هر کدام از لینکهایی که انتخاب می‌کنید که در کارت ویزیت خود قرار دهید، کوتاه و آسان باشد و می توان سریع آن را در مرورگر تایپ کرد.

 استفاده از رنگ مناسب در طراحی کارت ویزیت

انتخاب رنگ مورد استفاده در طراحی کارت ویزیت، نیاز به سلیقه طراح دارد. ولی در این مورد هم اصول طراحی کارت ویزیت را نباید به حاشیه راند. اولین اصل، استفاده از رنگ‌های موجود در لوگو است. رنگ‌های محدودی انتخاب کنید که متناسب با برند بوک شرکت یا کسب و کار مشتری باشد. اصل دو، به روانشناسی رنگ‌ها توجه کنید. رنگی انتخاب کنید که با حرف یا محتوایی که می‌زنید سنخیت داشته باشد. اصل سوم، تلاش کنید تناسب رنگ در طرح شما، متناسب با ذوق و انتظار خواننده باشد.

شعار تبلیغاتی در طراحی کارت ویزیت

شعار تبلیغاتی خود را روی کارت ویزیت بنویسید و فراموش نکنید که شعارهای شرکت های مدرن، مشتری محور است نه محصول محور. شعار باید ساده، کوتاه، مختصر، قابل به یاد سپاری، و ترجیحا دارای وزن و ریتم باشد. پشت کارت ویزیت جای خوبی برای درج شعار تبلیغاتی است.