
لوگو چیست ؟
لوگو یک نشانهی گرافیکی است که میتواند به صورت علامت ، سمبل ، نوشتار و یا ترکیبی از اینها طراحی شود در واقع لوگو به عنوان آرم ، برند ، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته میشود.
این نشانه گرافیکی به وسیله شرکتهای تجاری ، تولیدی و صنعتی و همچنین کسب وکارهای کوچک استفاده میشود تا از این طریق نوع خدمات ، اهداف و محصولاتشان را سریعتر به مخاطب معرفی کنند. به واسطه خلاقیت ، منحصربه فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند به طور خلاصه میتوان گفت در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان میرسد به عنوان مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و غیره
هدف از طراحی لوگو چیست ؟

هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد. زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به خاطر می سپارند.
چرا باید لوگو داشته باشیم ؟
مهمترین ترین ابزار تعیین هویت برای هر تجارت لوگو است ، زیرا تقریبا روی همه چیز ظاهر می شود: کارت ویزیت ، برچسب و لیبل ، ست اداری ، بروشور و کاتالوگ ها و … لوگو و نشان تجاری باعث می شود مشتریان شما را از رقیبانتان باز شناسند. یک لوگو حرفه ای و منحصر بفرد می تواند تفاوت را در بین رقبا ایجاد کند.
یک لوگو خوب و قوی به روند رشد کسب کار و جذب مشتریان جدید شما کمک شایانی خواهد کرد.
مشتریان هدف در روز صدها لوگو مختلف را خواهند دید و یک لوگو خوب با ارسال پیام صحیح و انتقال حس اعتماد باعث می شود تا مشتری را ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما کنند.
انواع لوگو
1. طراحی لوگوی تصویری
2. طراحی لوگوی تایپوگرافی
3. طراحی لوگوی ترکیبی
این نمادها گرافیک شامل متن و تصویر در کنار هم است که تصویر تجاری ای از سازمان یا شرکتتان، که می خواهید برجسته کنید، را ارائه می دهند. نوشته های کوتاه ، با فراهم سازی وضوح تکمیلی از اینکه سازمان شما در چه موردی است، می توانند مکمل این نماد یا شمایل باشند نمادهای ترکیبی یکپارچه و مستقل وجود دارند.
طراحی لوگوی حرفه ای چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟
لوگو باید خاص باشد
قطعا هرکسی که به دنبال یک لوگو برای کسب و کار خود است، لوگویی خاص را برای آن می خواهد. اصلا وجه تمایز لوگو به خاص بودنش است. وقتی یک کسب و کار قصد تغییر لوگو خودرا دارد، قطعا به این نتیجه رسیده است که لوگوی قبلی دیگر آن تاثیرگذاری سابق را روی مخاطب ندارد و به دنبال یک لوگو خاص و بامفهوم است. بدین ترتیب لوگویی که طراحی می کنید باید تک و خاص باشد.
طراح آرم، باید معنا و مفهوم را برساند
هدف لوگو این است که یک مفهومی را به مخاطب ارائه دهد. لوگو باید بیانگر شغل، خدمت، هویت و ارزش های یک مجموعه باشد. به همین دلیل است که پشت هر لوگویی یک معنا یا مفهومی پنهان است. به همین دلیل لوگوهایی که صرفا به عنوان یک شکل طراحی می شوند و معنا و مفهومی ندارند، از هیچ ارزشی برخوردار نیستند.

نشان تجاری باید به ساده ترین حالت طراحی شود
همانطور که قبلا نیز گفتیم لوگوی شما باید به ساده ترین شکل طراحی شود. زیرا با ساده بودن لوگو، مفهوم با یک نگاه و در سریعترین زمان به مخاطب القا می شود و مخاطب با آن احساس راحتی دارد.
طراحی لوگو باید خلاقانه صورت بپذیرد
لوگو هرچقدر خلاقانهتر باشد، به همان قدر جذاب و تاثیرگذارتر است. یک راه برای افزایش خلاقیت، نگاه کردن است. دقت کنید که لوگوهای مختلف را نبینید بلکه آنها را نگاه کنید.



